Сексът продава?
Автомобилната индустрия
понякога бива обвинявана, че използва сексуално провокативни реклами за да продава. Ние сме ви подготвили цяла серия пресни примери в защита на това
обвинение. Напоследък много компаниите отново се втурват с главата напред в скандални
рекламни кампании само и само да впечатлят потребителя.
Преди много, много
години имаше бум на сексистски реклами от автомобилното производство. Те често
подчертаваха, че жените са опасни шофьори – пример с видеото на Goodyear.
Някои производители
продължиха с двусмислени реклами като тази по-долу на BMW, в която жената се сравнява с кола
втора ръка.
Още един пресен пример
от Австралия на Toyota Yaris, която без съмнение беше свалена от ефир светкавично.
През 2010 г. Nissan
реши да промотира новия Nissan Juke с поредица от рекламни спотове, в които модела
автомобил беше съпоставен със супермодел. Кампанията се наричаше “Model vs
Model” беше страшно вулгарна, стотици оплаквания заваляха, но тя пак получи
огромно внимание в Интернет.
Рекламите с провокативни
снимки са често срещани щом става дума за коли, мъжете се заглеждат. Въпреки
това, няма много примери за момичета по бикини, които продават миниванове.
Обикновено спортни коли и джипове се предлагат с най-разголените снимки
както е в тази за Nissan Pathfinder.
Определени
производители използват същите приоми, но с хумористична цел.
Рекламата на Subaru не
е случайна. Двата им най-големи съперника, Lexus и Nissan, тъкмо бяха пуснали
видео клипове с момичета по бански костюми.
Volvo също се подигра
на конкуренцията като създаде клип, които се нарича „Как да направим секси
реклама за автомобили?”.
Надяваме се да сме ви
помогнали в избора на нов автомобил!